mandag 5. september 2011

Ekorn

Som regel bruker jeg på å ta naturbildene først, for deretter å få idéer til mønster og strikke sokkene til slutt. Men i dette tilfellet ble det motsatt. Ekornsokkene er strikket for lenge siden, mens bildet ble tatt for noen dager siden. Det har dessverre ikke vært så mye ekorn her nå i vår og sommer. Det er litt synd, for ekorn er flotte og artige dyr. Her har jeg brukt selvfarget garn (på kongler) til ekornkroppen, mens jeg har strikket halene med noe hårete garn jeg ikke husker navnet på i farten. På de grønnhvite partiene har jeg strikket de grønne maskene rett og de hvite maskene vrange. I og med man bruker to farger til dette så blir det ikke "vrangbordaktig" men mere "perlestrikkaktig".

3 kommentarer:

  1. Så morsomme ekornsokker! Flott med et nærbilde av mønsteret. Undres på hvordan du klarte å "fange" den luringen i treet? Den er jo ganske lett på foten, vanligvis. Og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Wow :D de var skikkelig kule! Er det slik at du lager bare ett par eller går det an å bestille slike til jul? :D

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Jeg strikker nok bare ett par. Og ikke selger jeg sokker heller. Har vært inne på tanken å lage et oppskriftshefte, men vet ikke om det er marked for å få solgt noe slik.

    SvarSlett