tirsdag 9. april 2013

Øyenstikkervotter

Det går mot vår merker jeg. Aktivitetsnivået øker og det blir mindre tid til håndarbeid. Har strikket meg et par øyenstikkervotter. Fant mønsteret på nettet ved å google på dragonfly mittens. Siden mønsteret ligger ute på nettet regner jeg med at det er greit at jeg også legger det ut her.



Etter som jeg fortsatt forsøker å kvitte meg med nøstene med restegarn, ble det tomlene strikket med en litt dypere farge enn resten. Laget en pyntekant med denne tommelfargen nederst på votten for å matche tomlene. Gråfargen er garn jeg har farget selv, tror dette var den fargen jeg fikk da jeg farget garn med kongler. 
Har ellers fått solgt flere oppskriftshefter på sokker! :-) Det er hyggelig! 

Har også fått forespørsel om jeg påtar meg å strikker for andre, noe jeg i utgangspunktet ikke gjør. Håndarbeid er dårlig betalt arbeid, dessverre.. Må forresten få vise fram et par sokker som jeg ble forespurt om jeg kunne strikke. Disse kalles haisokker eller shark socks og mønsteret finnes i salg på ravelry.com. 
Skikkelig tøffe sokker, men jeg mistenker at det ligger mye arbeid i alle de små finessene. (Takk til Marit for tipset, ikke umulig at det blir strikket noen enklere og lignende en eller gang i løpet av nærmeste framtid). 

Flere bilder finner du på denne siden: http://www.tsocktsarina.com/blog/?p=480


1 kommentar:

  1. Din votter er så deilig igjen.
    Tusen takk for mønsteret.
    Jeg håper jeg kan strikke en gang også.
    Jeg vil gjerne prøve det. Ja jeg har tid
    til nest vinter... jeg mener jeg strikke
    i sommer med 30 grader votter fin varm!
    Nå jeg har prosjekter enda.
    Hjertelig takk jeg gleder meg din fin votter å se. Stor klem Viola

    SvarSlett