mandag 18. februar 2013

Mønster til Gammel kofte

Legger også ut mønsteret til den andre kofta jeg strikket i fjor vinter. Mønsteret er ikke å få kjøpt lenger. Jeg har ikke strikket halslinning på jakka mi, men brukt vanlig vrangbord. I det opprinnelig mønsteret står det at det skal være rustrødt garn, men jeg har brukt en litt mere vinrød farge. Jakka er strikket i Heilo eller Peer Gynt garn. I det opprinnelige mønsteret er det nok brukt noe tykkere garn, slik at jeg har måttet tilpassse maskeantallet.


        

        

       

2 kommentarer:

  1. Takk for at du la ut diagrammene til denne herlige kofta!!

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig!! Er litt skeptisk til å legge ut mønstre, men hvis formålet er at det ikke skal gå i glemmeboka, så håper jeg at jeg er tilgitt!!

    SvarSlett